2010年1月9日星期六

Evanescenes - My immortal



歌曲:My Immortal
歌手:Evanescence
专辑:Fallen

I'm so tired of being here
身在此處我感到疲憊
Suppressed by all my childish fears
被孩子般的恐懼感所抑制著
And if you have to leave
如果你真的要離開
I wish that you would just leave
我希望你現在就走
'Cause your presence still lingers here
因为你的背影总是在这
And it won't leave me alone
讓我無法不理會

These wounds won't seem to heal
这些伤口永不恢复
This pain is just too real
这番痛苦太真实
There's just too much that time cannot erase
这世上有太多事时间是不能溶化的

When you cried I'd wipe away all of your tears
当你哭泣时我会为你擦去眼泪
When you'd scream I'd fight away all of your fears
当你害怕时我会赶走你的恐惧
I held your hand through all of these years
这么多年我一直牵着你的手
But you still have
你仍然擁有
All of me
全部的我

You used to captivate me
你曾時時讓我著迷
By your resonating life
因你那共鳴的光芒
Now I'm bound by the life you left behind
但現在我卻纠缠在於你離去的世界里
Your face it haunts my once pleasant dreams
你的面影出现在我往常安宁的沉睡中
Your voice it chased away all the sanity in me
你的声音赶走了我的一切正常神志

These wounds won't seem to heal
这些伤口永恢复不了
This pain is just too real
这痛苦真的太真實
There's just too much that time cannot erase
只是这世上有太多事的时间是無法抹去

I've tried so hard to tell myself that you're gone

我经常努力告诉自己你已经不在我这儿
But though you're still with me
儘管你繼續存在於我身边
I've been alone all along
我永远会孤单地度过岁月

______________________________________________________
在YouTube的MV里,
尾段添加了一些其他乐器制作一个高潮点,
在MP3里,是没添加的。
______________________________________________________

一首很沉重與悲傷
忧郁悲伤地曲调带点无奈,
第一次听到这曲调
心弦就被拨弄了...
这几天自己也一直反复的聆听这首歌
也很喜欢MV里拍摄的风格,

希望你们也会喜欢 =)

没有评论:

发表评论